Knäppish.. Jag?! (långt inlägg tydligen)

(Hade inte det stressigt idag så inlägget blev lite längre än vad jag trott.. Förlåt och ha en bra dag)


Så då sitter man på McDonalds igen och töntar sig :P
Nu är det bara jag och syrran här. Ingen stress eller något eftersom vi båda har internetabstinens!
Jag har till och med haft tid att vara inloggad på msn, deni ;) Det var kul att sitta och småprata lite med alla. Känndes som om jag var i Jokkmokk igen, om man bortser från att jag sitter på McDonalds och lyssar på arabmusik :P

Nu ska ni får höra en typsik Elin-grej.
Ni vet är jag sms:ade från pappas mobil och sa att jag till veckan kommer att aktivera mitt nummer och sen 5 min så var mitt kort aktiverat å allt.. Ja, en sån grej hände dagen efter jag skrev mitt senaste inlägg ;P
Ja, så jag skrev att all amina övriga skolbäcker och sådant skulle komma till veckan så kommer dom dagen efter.. Japp, typiskt. Jag som just hade skrivit hur lyxigt jag hade det med bara två ämnen om dagen förutom på torsdagar och fredagar.. Men men, spelar ingen roll för eftersom vi inte har internet ännu så kan jag ändå inte arbeta med något annat än Engelska och Matte så ja, jag ligger fortfarande i solen och pluggar haha ;P

Sen annan sak. Vi kommer säkert att få internet till lägenheten idag eller imorrn.. Inshallah.. Haha xD
Ja okej, mitt nya utryck! Haha (bortsett från "eller nå") När jag kommer till sommarn kommer ni bli spyless på hur mycket jag kommer säga "inshallah" vilket betyder "om Allah vill" eller j "om Gud vill" om man vill få det att låta vettigt ;P
Det är ju såhär att jag är ju inte normal. Jag är ganska knäpp så varför skainte jag också börja snacka arabiska och säga "Inshallah" ist för "kanske"?
Jajja, så då vet ni det...
- Elin har lärt sig ett nytt ord
- Wow, intresseklubben antecknar!
Haha men förlåt då!
Johanna tyckte iaf om de ;)

Jo, måste bara tipsa om Katarina Von Bredow!!
Världens bästa författare. Det var hon som skrev "Linas Kvällsbok".
Älskar hennes böcker. Jag läste ut två av hennes böcker på en dag ;P Eller okej,en på dagen och en på natten då jag lade mig klockan 7 på morgonen.. Hon skriver först böcker som man inte kan lägga sig ifrån.
Jag kommer ihåg när jag läste hennes "Som jag vill vara" som handlar om en 15årig tjej som blir på smällen. Iaf så när hon skulle berätta om det för hennes mamma så kännde till och med JAG hur pulsen steg och hur jag började kallsvettas och hyperventilera precis som hon i boken. Man kommer verkligen in i boken! :D
Den bästa är än så länge "Hur kär får man bli?" Har läst den 3 gånger tror jag. Den är ganska tjock och när jag har så dåligt minne så är den bra varenda gång! Ska nog läsa den en gång till, om bara någon kunde pröjsa på att köpa en och skicka ner den så :P
Iaf, om du orkar så läs hennes böcker! Du kommer inte ångra dig

Okej annars då?
Jo, jag har en hemlighet. Eller ja flera mendet är en som skulle göra er lite nyfikna tror jag.
Bara två som vet och så ska det förbli ända till jag hunnit till 100
- 100 vadå?
.. Ja försök lista ut de du ;)

En annan sak..
Jag har verkligen mycket tid att tänka här som jag tycker om.
Finns fortfarande inget bättre än att sitta och lyssna på Takida eller bara någon pianospel eller någon låt där dom bara spelar gitarr och sjunger till de. En udda blandningen från Takida till lugna låtar med två instrument haha men men..
Iaf, så håller jag på att leva efter ett annat motto just nu. Förutom "Följ magkänslan men använd huvudet" så lever jag efter "Inget är omöjligt" och det är de ju inte heller.
Aldrig att jag skulle i miljoner år tro att jag flyttar till Afrika! Tänk er.. Afrika! Hmm, jajja.
På tal om afrika:
Vi ser ju lite annorlunda ut, jag vet. Vi är ljushyade å allt de där men GE ER!!
Man blir lite smått irriterande på våra sjuka grannar haha ;P
Typ när vi står utanför porten och väntar på skjuts av våran chafför (dvs Pappas sekriterare Ibbe (A) så står grannflikkorna i fönstret och är inte ett dugg blyg och fnittrar.. Dom apglor ju!
Inte så där "diskret" och blygt som vi gör i sverige.. Typ kollar i smyg nej nej, här är det ögonkontakt och springande och hoppande :S
Samma när man ligger och solar på taket så har vi som en liten vägg som separerar taken mellan vårat och grannens.. Så när man legat där en stund och fört oväsen typ skrattat så hur man hur dom smyger där på andra sidan och fnittrar... Tittar fram från kanterna och fnittrar.. Hoppar och håller på för att se över på våran sida..
Men ge er!! Jag vet att jag är snygg, inte behöver ni hoppa för de ;)
Hahah ne skojjar men ändå... Fan pinsam om man ligger där och pressar åsså är man iaktagen av en hel jävla byggnad..
Finn sju lite humor i det hela men ändå.. Någon måtta måstedet ju vara.
Även iblan dnär man sitter och kollar på tv så är dom på andra sidan väggen och bankar.. En gång gjorde jag misstagen att banka tillbaka och jävlar vilket liv det blev!
Det var som om dom trode att vi faktist lever! Typ när man ser en fågel på backen och när den rör på sig och man ba:
- Wow, ja den lever!! Ja!!! BRA!!

... Som jag skvallra med Emma så ja, dom har ju en annan standard.
Dom till och med klipper bort scener i filmer där man kramas eller pussas.. Okej endel scener kan man ju förstå men om man kramas så vad är de med det?!?!
Man klipper ju bort halva filmen.. Iaf om den är Amerikansk ;)
Ibland ha rjag nästan lust att ha bio för alla i närheten och sätta på American Pie eller Just another gay movie.. Bara för att se deras miner haha ;P
Om ni hunnit läsa min andra blogg dåjag tipsade om Another gay movie så kan jag väl nu erkänna att det är den värsta film jag någonsin sett!!
Haha, jag och Lisa hyrde ju den och sedan skulle vi "hämnas" och säga till alla vilken grymt bra film det var..
Men.. Haha, den är lite.. Grov.. Eller vad man kan säga. Nu när jag tänker tillbaka på den så kanske den var ganska bra haha xD
 Men jag har ju en vrickad humor. Det är ju som min grej :)

Oj nu har jag skrivit en massa!
Thihi (A)
Men men, hoppas ni orkat läsa och inte somnat vid tangentbordet.. Tro mig, man får inte fina märken i ansiktet.. Och om man har på msn sammtidigt så kan de bli ganska pinsamt (A)

Tack för mig.. Vi hörs väl kanske imorrn.. Eller om någon vecka ;P
Vi får väl se hur allt det blir?

Syskonkärlek.. I sinnet <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, boken Syskonkärlek av Katarina von Bredow är verkligen skitbra!



Men jag måste fråga.. Känns det som om du har flyttat på riktigt? Känns det inte som om ni är på semester eller något?

Kan inte tänka mig hur det måste vara och flytta till en så olik kultur :o

2009-01-18 @ 20:03:00
URL: http://shiverinside.blogg.se/
Postat av: Alx

haha fy fan va härligt att alla går å glor på er..

apa i bur då elelr? :p

2009-01-19 @ 00:25:36
URL: http://rudebilly.blogg.se/
Postat av: Szara*

Jag har också läst "hur kär får man bli" flera gånger, den är sjukt bra! Saknar dig elin<3

2009-01-19 @ 14:58:29
URL: http://ssaaraaass.blogg.se/
Postat av: T

Hmm....snacka om nyfniken man e nu:d allt bra baby? puss puss

2009-01-19 @ 16:26:10
Postat av: T

ditt nya motto: ingenting e omöjligt???? har du testat att lugga en flintskallig? :) ha ha ha







Kyss

2009-01-19 @ 16:34:15
Postat av: Moa

jag har läst jätte många av hennes böcker, och fan vad grym du är på att skriva, inte lika fullt på att förklara så jag förstår =p haha.



Jag saknar dig j*vligt mkt<333

2009-01-19 @ 21:20:52
URL: http://mjoa.blogg.se/
Postat av: Alx

Nu e du länkad å klar i min blogg hehe:D

2009-01-20 @ 18:23:00
URL: http://rudebilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback