Trötter

Så vart man väckt kl 10 och då närmar sig en sandstorm säger mamma... Två timmar senare så ser de likadant ut.. Fast ser mulet ut, men det är bara sand.. Sand sand vilket jävla land.

Idag så börjar pluggandet på allvar. Har gjort svenskan nu. Är ganska kul, man ska skriva inspirerat. Tycker verkligen om det. Man ska få tre inspirationer varav en är en dikt. Det märks verkligen att skolan blir bättre när man får ta det i sin egen takt för det här var nog första gången jag förstod en dikt.. Eller så var den bara bra haha.

"Sällsamma fiskar i djupen,

Okända blommor lysa på stranden;

Jag har sett rött och gult och alla andra färger,-

Men det granna, granna havet är farligast att se,

Det gör en törstigt och vaken för väntande äventyr:

Vad som hänt i sagan, skall även hända mig!"


Jag ska nog fortsätta plugga nu. Jobbar med kartor och sånt på So. Ganska kul, inte för att jag tycker det är intressant men för att det går bra :D
- Om det går så bra varför bloggar du då??
- För att jag har luuunch! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback